March 9, 2016

Gerhana Matahari Separa | 9 Mac 2016


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Siapa kat sini pagi tadi sempat menyaksikan sendiri Gerhana Matahari Separa?

Siapa yang dapat tengok tuh kira kita geng laa.. Hehehe.. Alhamdulillah Eyda pun dapat menyaksikan sendiri fenomena Gerhana Matahari Separa di sepanjang perjalanan ke pejabat dan juga di pejabat..

Tapi malangnya tak dapat merakamkan detik yang indah tu dalam bentuk gambar.. Cuba snap, tapi tak jadi seperti yang dilihat.. Mungkin cara snap yang salah atau kamera yang tak canggih kan..

Apapun meh Eyda kongsikan gambar daripada bos, rakan pejabat dan gambar yang menarik Eyda jumpa di Metro Online.. Lokasi yang dirakamkan berhampiran kawasan Eyda..


GERHANA MATAHARI SEPARA, SEKITAR KEPALA BATAS PULAU PINANG 

Subhanallah cantik betul fenomena Gerhana Matahari Separa tadi..





Gambar dibawah Eyda pinjam dari Harian Metro Online.. Memandangkan lokasinya agak berdekatan dengan Eyda, jadi Eyda pinjam letak kat sini.. Gambar yang cantik dan mempunyai banyak maksud tersirat..


FENOMENA gerhana matahari separa ketika dirakamkan pada jam 7.55 pagi di Masjid Abdullah Fahim, Kepala Batas, Pulau Pinang. FOTO Amir Irsyad Omar


Indonesia jer yang bertuah, dapat menyaksikan Gerhana Matahari Penuh.. Tak jumpa pulak gambar nak kongsi kat sini..

Korang macam mana, dapat snap gambar yang terbaik tak? Bagi yang terlepas fenomena ni, In shaa Allah fenomena akan datang ialah pada 26 Disember 2019.. Jika umur panjang, dapatlah kita menyaksikannya lagi..




9 comments:

  1. xsempat nak tgk..sibuk ngan anak2 sekolah hehe

    ReplyDelete
  2. Sha dapat tengok tapi sebab x guna peralatan yang sepatutnya, just tengok sambil lalu jer.. Masa nie cuaca redup lain macam.. Meremang rasanya..

    ReplyDelete
  3. Subhanallah. Indahnya kejadian Allah ni :)

    ReplyDelete
  4. subahanallah sungguh indah ciptaan Allah kan

    ReplyDelete
  5. subhanallah cantikkan eyda.. xsempat ambil gambar pon

    ReplyDelete
  6. indah...
    fenomena yg tunjuk kuasa Allah :)

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...