September 28, 2015

JoM BeRkRaF


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Hari nih tak tau Eyda nak kategorikan.. Monday blues ke apa.. Malas ada laa skit, tapi dah tengok kerja bertimbun sampai boleh buat kubu pertahanan, abis monday blues apa bagai.. Nasib laa dah berkurangan skit timbunan fail atas meja..

Memandangkan tadi keluar makan kerana kelaparan tahap tak mampu nak ngadap kerja, jadinya keluar awal laa makan tengahari.. Bahagia betul boleh keluar makan awal.. Hehehe, jangan ikut macam Eyda tau..

Lepas makan tadi, sempat jugak cari stok untuk mengunyah kat opis nih.. Alhamdulillah dapat jugak cari stok yang menepati kehendak perut Eyda yang selalu mintak diisi nih..

Dalam beli stok makanan, sempat jugak mata nih tengok barangan kraf.. Semua nih gara-gara dah terpengaruh dengan Farrah MF.. Lagipun dah lama Eyda tak berkreatif, dulu sebelum kahwin memang suka buat macam-macam kraf yang simple..

Sekarang nih nak mula balik minat dan kreatif yang dah lama hilang tuh.. Harap skill tu masih ada laa walaupun dah lama tinggal..


Barangan untuk berkraf..


Ada lagi bahan yang tak cukup.. Tak apa, bila ada bahan dan dah siap hasilnya, Eyda akan kongsikan kat sini ya.. Tak sabar nak mulakan kraf dengan barangan yang baru beli..



SAMPUL DUIT
 
 
Keinginan Eyda untuk berkraf juga disebabkan Eyda buat sampul duit sendiri baru nih.. Yelah, masa tu Eyda guna jer apa yang ada kat rumah.. Nasib laa nak buat sampul duit sendiri nih tak memerlukan peralatan yang banyak, asalkan ada kertas berwarna atau bercorak, gunting atau pisau dan gam dah memadai.. Dijamin menjadi..
 

 
Eyda guna gam dan gunting nih jer selain kertas warna bahan utama..

Pandangan dari depan sampul duit Eyda..


Pandangan dari belakang sampul duit Eyda..



Sekeping kertas bersaiz A4 mampu menghasilkan 2 sampul duit yang sederhana besar.. Tak sangka comel jer hasilnya.. Lekukan kat bahagian atas tuh guna gunting biasa jer tuh yang tak sama dan senget skit..




30 comments:

  1. asal kan rajin...semua benda menjadi kan..hihihi...Sally suka buat kad sendiri :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Sally.. sama laa suka buat kad dan sampul surat sendiri dulu.. sekarang nak upgrade skit..

      Delete
  2. jangan lupa tunjukkan hasil krafnya tu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah, tengah mengumpul semangat dan kerajinan untuk buat kraf tuh..

      Delete
  3. rajinnyer...dulu Fidah pun rajin gak buat...siap baut sampul surat lagi...sekarang ni tahap kemalasan mengatasi segalanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama laa dah malas.. tapi tetiba rasa nak start balik.. in shaa Allah nak buat sampai jadi..

      Delete
  4. xsabar nl tengok kak eyda berkraf nti

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar Ekin, baru nak start enjin..

      Delete
    2. semalam baru mula nak buat penanda buku untuk kawan2 Kimie.. in shaa Allah nanti akak kongsikan..

      Delete
  5. wah, wah... rajinnya akak.. hehe.. keep it up..
    shad tag akak kat sini, http://akuvsdiashadhira.blogspot.my/2015/09/fuyooo-ggiveaway-by-mama-darwiish.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru nak memanaskan enjin kerajinan.. thanks Shad..

      Delete
  6. wahh!! kemas dan cantik..rajin2 lg berKraf ya..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kemas dan cantik ke? kalau tengok betul2 ada skit cacat celanya.. skill dah lama tak gilap..

      Delete
  7. Replies
    1. jiwa kretif pun kena asah balik nih.. lama tak buat, tengah memanaskan feel untuk berkreatif macam dulu2..

      Delete
  8. dulu ada laa jgk sibuk dgn kraf nih tp skarang dah malass.. hehehe.. blog pon kdg berentry kdg idokkk..adehhh~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha baru nih jumpa benda yang menarik untuk berkraf.. apa lagi mula laa nak mengumpul bahan untuk berkraf.. tak sabar nak siapkan misi pertama..

      Delete
  9. Wah bagus nya...wat planner sama...yg kiut2 n buku scrap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe in shaa Allah.. dulu pernah jugak hias2 skit buku skrap.. dulu pernah tak da ring binder tuh, guna reben ja ikat cantik2..

      Delete
  10. ahaaa...kreatif juga Eyda ni sebenarnya eh

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama ja tak praktikkan.. bila tengok macam2 hasil kraf Farrah, jadi syok plak nak berkraf.. baru nih buat bookmark untuk kawan Kimie.. ada share kat FB..

      Delete
  11. Wah, Kak Eyda nk berkraf... bestnye :) tak sabar nk tgk hasilnya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru nak kreatif balik.. ada buat bookmark untuk kawan2 Kimie.. baru share kat FB.. tapi macam nak tambah hiasan skit..

      Delete
  12. wah, sakan juga kak Eyda beli. hehehehe. seronoknya jadi kreatif ni. kita x kreatif sangat. xtau nk buat apa kalau dihadap dengan benda2 tu

    ReplyDelete
  13. kipidap eyda.
    aida pun byk terpengaruh dah dgn farrah.
    just masa xde dik :)
    mak anak byk la kata kan ha ha...

    ReplyDelete
  14. Berkraf ni kadang boleh buat hati tenang.... sebab kita fokus buat kraf sampai jadi...

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...