August 14, 2015

TaZKiRaH JuMaaT #24


Assalamuaalaikum dan selamat sejahtera semua.. Sekejap jer Jumaat menjelma lagi.. Bagi yang dah bercuti, selamat berehat dan bercuti ya.. Yang bekerja mesti tak sabar nak cuti esok..


 
 
yang singkat itu adalah waktu,
yang menipu itu adalah dunia,
yang dekat itu adalah kematian,
yang besar itu adalah hawa nafsu,
yang berat itu adalah amanah,
..... yang sulit itu adalah ikhlas,
yang mudah itu adalah berbuat dosa,
yang susah itu adalah bersabar,
yang sering lupa itu adalah syukur.
 
(Imam Al Gazali)
 


11 comments:

  1. Peringatan yang baik. Semoga bermanfaat.

    ReplyDelete
  2. yup akak..memang tak sabar nak cuti esok..esok nak hantar mama naik bas dah

    ReplyDelete
  3. meh nak sambung ----> yang share info bermanfaat ni adalah Eyda :-)

    ReplyDelete
  4. kira salah sorang yang bercuti jumaat :)

    thanks info kak eyda :)

    ReplyDelete
  5. terima kasih diatas ingatan ini Kak Eyda =)

    ReplyDelete
  6. Alhamduillah..terima kasih atas perkongsian..

    ReplyDelete
  7. Assalam eyda,
    opsss
    iols baca rini dah hari selasa
    oohooiiii
    lambat lagi nak jumaat sob3

    ReplyDelete
  8. yes, kekadang lupa nak bersyukur.
    bak kata emak aida, dugaan pun kena bersyukur.
    sebab pasti ada hikmah di sebalik nyer.
    but ye la kan, kekadang tu frust!
    hu hu hu sedih lebih dari bersyukur :(

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...