May 22, 2015

TazKiRaH JuMaaT #14


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua..




"Ketika ujian terus menimpa, di saat seolah-olah tidak ada yang membantu, di waktu seolah-olah tidak ada yang menolong, itu mungkin teguran dari Allah, agar kita sedar bahwa hanya Allah tempat bergantung, supaya kita memohon pertolongan. Mohonlah pertolongan dengan sabar dan solat."




31 comments:

  1. Hanya Allah tempat kita memohon pertolongan. Salam Jumaat :)

    ReplyDelete
  2. Allah tempat kita untuk meminta pertolongan salam jumaat kak eyda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm doa ekin kat Allah moga Allah makburkan la permintaan ekin nk ada zuriat.. dah xkuat dikata mcm2 kat org ni.

      Delete
  3. semalam dgr tazkirah dari Ust Norhafizah musa...salah satu daripadanya adalah...kita manusia setiap kali daat berita gembira, musibah, atau dapat bencana mesti akan cari manusia dulu...dah habis ikhtiar baru cari Allah....leas dgr ceramah tu sis JM mula berfikir

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, kita selalu akan cari kengkawan atau sedara untuk luahkan apa saja kisah suka duka kita.. Allah diletakkan ditempat terakhir.. sepatutnya Allah didahulukan.. hanya Dia yang mengetahui segalanya..

      Delete
  4. YES!!!! benar sekali...bila naik pangkat or ada berita gembira mesti nk kabarkan kd kawan2..bila ada mslah mesti kongsi ngan kawan2 minta tlong...bila timpa bencana kawan atau saudara yg kita rujuk..ustazah pesan...selepas ini utamakan Allah dahulu...bersyuku kpa Allah baru ckp ada manusia..mengadu kpd Allah baru mengadu kepada manusia...ini buat pengajaran sis JM dan rakan reader yg lain kerana Allah maha besar dari segala galanya...laksanakan yg Allah suruh...utamakan Allah...sesungguhnya Allah akan permudahkan urusan melalui orang lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengajaran dan peringatan buat saya juga, sis :)

      Delete
    2. betul jadikan untuk pengajaran buat kita supaya utamakan Allah dalam segala hal berbanding yang lain..

      Delete
    3. Terima kasih Ostazah Jay Emm...

      Delete
  5. panjang nya komen boleh buat 1 entri

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe boleh laa kak JM buat satu entri macam nih..

      Delete
    2. Jay Emm memang rajin buat entry dalam komen... he he he...

      Delete
  6. Mengadu dan bergantung pada Allah, kita takkan kecewa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya sepatutnya Allah tempat untuk kita luahkan suka dan duka kita.. hanya Dia yang mengetahui segala apa yang diaturkan buat kita..

      Delete
  7. akhirnya Allah kita cari..semua ni peringatan buat saya yg lalai

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan saja peringatan buat zarul malah buat kita semua..

      Delete
  8. Zarith pon selalu je cakap kat Zuyyin, ajar dia dari sekarang. Kalau Zuyyin takut ke ape mesti cakap "takpe Zuyyin, Allah kan ada"

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus didik anak dari kecil agar mengingati Allah..

      Delete
  9. Replies
    1. ya peringatan untuk diri sendiri dan kawan2 jugak..

      Delete
  10. Allah sentiasa ada bersama kita tak kira senang atau susah..jangan sesekali kita lupa pada-NYA :)

    ReplyDelete
  11. Kalu SS rasa down... SS lebih suka diam dan menyendiri... Diam... Diam... Dan doa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, bila kita diam, menyendiri dan berdoa kekadang kita raa lebih selesa dan bertambah ok..

      Delete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...