March 31, 2015

GST???


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. GST oh GST.. Ermm esok bermulanya GST yang dihebohkan sekarang..

Apa pendapat korang bila tengok resit dari stesen minyak nih? Apa yang kena GST? Minyak petrol ke barangan di stesen minyak tuh sendiri..




Nak tau jawapannya, esok kita isi minyak dan tengok resit yang kita dapat tuh.. Apa yang kena GST dan apa yang tak kena GST..

Malam nih nak tengok adakah minyak petrol akan naik menjelang esok? Setiap hujung bulan, itulah salah satu benda yang kita nantikan.. Kalau naik, malam nih boleh laa tengok banyak kereta berderet kat stesen minyak..




28 comments:

  1. hahaha...
    rasanya dulu dengar minyak tak akan kena GST tapi ada ura2 cakap tak kena GST tapi nanti akan naik harga ...
    so jawapannya tunggulah malam ni.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah.. jom kita nantikan jawapannya samada kenaikan bulanan atau akan dikenakan GST atau kedua2nya..

      Delete
  2. GST, GST, penat pening pikir... =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. pikir ke tak pikir, suka ke tak suka kena hadap jugak GST nih..

      Delete
  3. Malam ni isi minyak full tank dulu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. minyak tak naik.. yang tau Ron97 jer yang dikenakan GST..

      Delete
  4. Katenye ron97 yg naik..ron95 harga biasa..tp xtau la tunggu esok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. member semalam post dalam whatsapp group kata Ron 97 dikenakan GST.. harga minyak masih sama..

      Delete
  5. mula2 nak gi isi minyak tadi.. tp malas nak beratur..pasrah sajalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib minyak tak naik kan.. cuma Ron 97 jer dikenakan GST..

      Delete
  6. Replies
    1. tertekan nih akhirnya boleh stress..

      Delete
  7. kalau minyak pun kena GST...habislah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya minyak Ron 97 dikenakan GST..

      Delete
    2. tension...isis guna ron 95 je lah..mati kering lah lahia GST ne pasal ni

      Delete
  8. Huhu..gst yang sudah mula rasa bebanannya..

    ReplyDelete
  9. rasa macam cuak je nak g beli barang harini hahah..

    btw sis, saya ada email something..please check gmail yeah ☺

    ReplyDelete
  10. isy, berdebar ai hari ni, kereta nak kena isi minyak tu....

    ReplyDelete
  11. aha mggu lepas asben g isi minyak pon da siap2 da resit untuk gst tuu
    aoshh makin tnggi lak taraf hidup kite ni
    gaji kat situ je kan

    ReplyDelete
  12. huuurm.. tabahlaaa jiwa sekalian.. terimalah yang pahit n getir ini bersama..
    semoga Allah murahkan rezeki kita semua =D

    ReplyDelete
  13. Mcm ner sis eyda minyak kena GST ke

    ReplyDelete
  14. nak taknak ke, kita kena hadap jugak
    makin membebankan

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...