March 5, 2015

BuNGa MiKRoFoN?


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Sekejap jer dah petang kan? Ni Eyda nak citer perihal tengahari tadi.. Yelah Eyda selalu ambik anak balik dari sekolah waktu rehat tengahari..

Anak nak minum air tebu, ada laa orang jual kat tepi jalan nak dekat umah.. Memandangkan Eyda dah terlepas, malas nak patah balik.. Apa lagi Eyda suruh dia berbasikal jer..

Balik jer dari beli air tebu, tengok laa apa yang dia bawak balik bersama.. Bunga.. Nak tau apa dia panggil bunga nih? Bunga mikrofon, dia kata sebab bunga nih bentuk macam mikrofon..

Meh tengok skit rupa bunga nih.. Ada sesiapa tau nama sebenar bunga nih? Eyda pun first time tengok bunga nih.. Pelik rupanya.. Kimie kata kutip bunga nih dekat tepi jalan dekat ngan kawasan umah..





Kalau korang tau nama sebenarnya meh laa kongsi dengan Eyda.. Nak tau jugak, sebab tak pernah tengok bunga nih sebelum nih..




14 comments:

  1. Hehehe bijak,..bijak...memang mcm microphone pun. Akak pun pertama kali tengok ni, eyda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa pasal, pandai betul mereka..

      Delete
  2. wana pun baru 1st tengok..so, memang tak tau apa namanya..huhu

    ReplyDelete
  3. Dah ada micropon tu boleh laa karok... Boleh tuju lagu? He He He..

    ReplyDelete
    Replies
    1. siap karok dah pun.. nak tuju lagu kat sapa SS?

      Delete
  4. pertama kali shad tengok bunga ni.... :D
    aah, macam mikrofon lah..

    ReplyDelete
  5. puas saya google. x jumpa. hahahha. menarik betul bunga nya... first time saya tengok

    ReplyDelete
  6. first time jugak CT tengok ni.. hehehe..
    rare ni boleh hantar masuk lab kaji ahahaha..
    panjang plak citer kan..

    ReplyDelete
  7. pernah tgk bunga nih..tapi tak tahu nama...jom kita karok!

    ReplyDelete
  8. Sumpah tak pernah tengok bunga ni..
    Selalu tengok lalang ja.hahaha

    ReplyDelete
  9. Owh...ni lah dia bunga petai tu ek..hehe...

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...