November 25, 2014

HaNYa TinGGaL KeNanGaN


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Perjalanan hidup hari nih penuh dengan cerita suka duka dalam hidup Eyda..

Eyda mulakan dengan cerita sedih dulu lerr.. Banyak cerita sebenarnya, memandangkan internet sekarang sedikit laju, Eyda akan cuba siapkan semua cerita dalam entry yang berbeza..

Nak letak dalam satu entry nanti citer jadi panjang lebar plak.. Takut juga internet nak slowkan dirinya kembali..

Ni citer lepas Eyda balik dari bengkel yang dibuat separuh hari.. Singgah rumah sekejap, sebelum ke pejabat plak.. Setibanya Eyda di rumah, Eyda dikejutkan dengan kehilangan salah seekor anak arnab..

Anak arnab tu baru jer mati masa Eyda sampai rumah.. Memang Eyda dah rasa akan kehilangannya bila mana pagi-pagi hari lagi sebelum Eyda nak ke pejabat, seterusnya ke bengkel yang dibuat separuh hari..

Pagi tadi, anak arnab tu kelihatan terlalu lemah, tak mau makan, tak mau minum.. Lastly tangkap ibunya bagi anak arnab tu isap susu..

Nampak anak arnab tu macam segar skit, memang harap sangat anak arnab tu akan ok.. Tapi nampaknya meleset.. Ia mati juga akhirnya..






Sedih plak Eyda bila tatap gambar nih.. Memang terasa sebabnya lebih kurang sebulan kita orang bela anak arnab nih.. Semoga akan ada pengganti anak arnab ni nanti.. Maybe dapat mengubati kehilangan nih..

Entry lain akan menyusul kemudian ya.. Internet slow laa, lambat betul nak tunggu upload gambar-gambar nih..



19 comments:

  1. memang sedih kalau hilang haiwan kesayangan,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul tu Za.. memang sedih bila kita dah lama jaga dan mula sayang..

      Delete
  2. ala siannya..memang sedih kalau binatang yang dipelihara tu mati kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sedih sangat bila kita dah jaga elok2 binatang peliharaan, dia mati plak..

      Delete
  3. Alahai terasa kesedihan jugak...
    Tambahan kita jaga dia walau sekejap kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang terasa MJ, yelah kekadang ambk main2 dengan anak arnab tu..

      Delete
  4. hurmm ana teringin nk bela arnab dari dulu lagi. tapi bila kenangkan nti mati, tu yg cancle x jadi nk bela :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiap yang hidup pasti akan mati, anamizu.. pernah arnab yang kami panggil teady bear mati kena langgar.. huhuhu sedih tau.. kena langgar kat jalan besar depan umah..

      Delete
  5. Xmo sedih2x, pth tumbuh hilang berganti k....^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok dah tak sedih2.. cuma kekadang teringat jugak.. yup yang hilang pastikan berganti..

      Delete
  6. memang sedih ,kalau ita dah syg..tetiba takde..bertabahlah -__-

    NadiaMansor menulis tentang.. : Untuk Orang Kuching Yang Ramah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu nadia.. bila kita dah mula sayang, ia tetiba dah tak de.. apapun dah ok, cuma kekadang jer teringat..

      Delete
  7. Acik, kalau kucing mati, tersedu2 nangis...nak-nak pulak, kucing kan jenis memahami perasaan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana taknya, kita dah sayang kan kak Watie.. hanya yang memahami jer tau macam mana perasaan kita.. tapi Eyda tak minat kucing, kna plak bab dia suka gesel kat kaki tuh..

      Delete
  8. Yup.mmg sedih la kak eyda.. pernah mati glider and kucing dulu... wahhh meleleh air mate ni... bertmbah sedih lah bile ad yg sound ala mati kucing je pon tu nak nagis rengek2... huwarghhh kejam btl

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedih kan ayu.. hanya yang membela haiwan peliharaan jer yang tau perasaan kehilangan tuh.. biarlah mereka ayu, mereka tak tau perasaan kita..

      Delete
  9. Mak kata memang susah nak jaga arnab.
    Selalu cepat mati.
    Ermmm :(

    ReplyDelete
  10. arnab sensitif dr kucing.. kucing lasak ckt..

    ReplyDelete
  11. Sedihnya... arnab comel...
    semoga ada pengganti..

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...