July 24, 2012

Izzat Berpuasa?

Assalamualaikum semua.. macam tak percaya plak aku, izzat berpuasa ari ke-3 Ramadhan.. itupun setelah memujuk dia macam2.. yelah, nama pun budak.. umuq plak baru 6 tahun, badan plak memang comei sgt laa and sentiasa suka makan.. kelmarin lepas aku beli lauk kat pasar Ramadhan, macam biasa la pi ambik anak2 dari umah ngasuh..

Sesampainya kat umah area kul 6petang, masing2 trun keta nak p main..aku apa lagi pesan jugak kat izzat jangan lari ngan main yang penat.. dia kat "Ok saya jalan ja, tak lari".. tup2 dalam kul 6.50 petang, dia balik lorat dahaga.. apa lagi pujuk dia la macam2, rugi la bukak posa sekarang.. sekejap ja lagi nak bukak posa dah..

Apa lagi aku suruh dia pi mandi dulu sebelum berbuka, nasib baik makan pujuk.. lepas mandi lorat nak mandi lagi, cakap kat dia tak boleh mandi dah.. klu nak mandi, lepas berbuka boleh laa.. abis tu suruh dia tengok CD citer katon, nasib baik la makan pujuk lagi..

Last nk dekat berbuka asyik dok tanya berapa minit lagi sampai la waktu berbuka.. Alhamdulillah, dapat jugak dia berpuasa kelmarin.. harap2 hari ni dia boleh berpuasa lagi..

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...