Mai Pi Buka Puasa Ala-Ala Kampung Di Lexis Suites Penang

5/22/2017 12:25:00 PM


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Hari ini Eyda nak kongsikan mengenai pakej buffet Ramadhan yang ditawarkan oleh pihak Lexis Suites Penang.

Di Lexis Suites Penang, ia mengetengahkan tema Mai Pi Buka Puasa Ala-Ala Kampung. Ia membuatkan anda terasa seperti berbuka puasa di kampung kerana pengunjung dapat berbuka di dalam khemah yang bertemankan bintang berhadapan pantai berhampiran hotel.

Buffet Ramadhan Lexis Suites Penang akan bermula pada 27 Mei 2017 hingga 24 Jun 2017 dari jam 6.30 petang setiap hari sepanjang bulan Ramadhan.

Buffet Ramadhan ini menawarkan lebih dari 100 menu berbuka yang menampilkan menu tempatan, antarabangsa termasuk Arabic.

Nasi Putih

Baked Mussel Gratin

Otak-Otak

Hati Ayam Masak Lada

Ketam Masak Sambal

Telur Ikan Masak Lemak Pedas

Sotong Masak Kunyit

Ayam Percik

Ekor Lembu Assam Pedas

Crispy Noodles with Seafood Gravy

Braised Trio Mushroom with Vegetables
Di Buffet Ramadhan ini untuk mengetengahkan chef yang berpengalaman untuk menyediakan menu istimewa iaitu Char Koay Teow Kambing, Sup Gear Box, Shawarma Ayam, Kuzi Kambing, Ekor Lembu Assam Pedas dan Ikan Panggang. Semua menu ini disediakan dengan menggunakan bahan rempah ratus yang dihasilkan oleh chef sendiri.

Char Koey Teow Kambing

Roti Jala

Ekor Lembu Assam Pedas
Sebagai pembuka selera, pihak Lexis Suites Penang menyediakan Ulam-ulaman dengan 3 jenis sambal yang berbeza, Kerabu Sotong, Kerabu Udang, Kerabu Pucuk Paku, Rojak, Buah Kurma Madu, Jeruk Buah dan menu tradisi Lemang dan Ketupat.

Sambal

Ulam-Ulaman

Ikan Masin dan Telur Masin

Salad

Kerabu

Kerabu

Pasembur

Rojak

Lemang, Ketupat dan Serunding

Selain dari menu istimewa, di sini ada bahagian BBQ iaitu Ikan Bakar Kampung, bahagian sup pula ada menu Soto Yam, Sup Ketam Berempah dan menu Indonesia iaitu Satay Ayam, Daging dan Rendang.

Satay



Untuk menu pencuci mulut pula, pengunjung boleh menikmati kuih tempatan seperti Kuih Talam, Kuih Lapis, Kuih Kaya, Kuih Sago, Kuih Nona Manis, Kuih Kosui, Kuih Ketayap. Selain itu, Ais Kacang dan pelbagai Ais Krim juga disajikan.

Pelbagai jenis kuih muih

Ais Kacang

Ais Krim
Selain itu, semua pelanggan yang hadir berpeluang untuk cabutan bertuah harian dan memenangi Voucher Buffet Ramadhan. Bagi pemenang cabutan bertuah mingguan pula akan memenangi penginapan 2 hari 1 malam di salah satu hotel di bawah Lexis Hotel Group's.

Di sini juga disediakan surau bagi pengunjung yang akan menunaikan solat semasa menjamu selera menikmati buffet Ramadhan yang disajikan.

Malahan setiap pelanggan yang berkunjung juga dijemput untuk berkongsi pengalaman menikmati buffet Ramadhan Mai Pi Buka Puasa Ala-Ala Kampung di media sosial dengan menggunakan hashtag #RamadanLSP2017

Bagi yang berminat dengan buffet Ramadhan ini, anda boleh daptkan tiket dengan harga :-
HARGA BUFFET RAMADHAN



RM68 nett bagi Dewasa
RM40 nett bagi Kanak-Kanak dan Warga Emas

Early birds

RM58 nett untuk 1000 tetamu yang terawal.

Harga diskaun sebanyak 15% ditawarkan buat tetamu yang menginap di hotel sepanjang bulan Ramadhan.

Dalam usaha pihak Lexis Suites Penang untuk menyumbang kepada komuniti. Bagi setiap tiket yang dijual, RM2 akan didermakan kepada rumah anak yatim yang terpilih. 

Sepanjang bulan Ramadhan ini, setiap pelanggan dapat menikmati harga penginapan istimewa bilik hotel dari harga RM340 untuk semalam.


Untuk maklumat lanjut anda boleh hubungi :-



Lexis Suites Penang

28, Jalan Teluk Kumbar,

11920 Bayan Lepas,

Pulau Pinang.

Tel :- +604-6282888



Email :- fbc@lexissuitespenang.com

Website :- www.lexissuitespenang.com



You Might Also Like

4 comments

  1. pertama kali keow teow kambing hihihihi.. menu2 best tengok semua ala kampung so siapa sangat minat dengan lauk pauk ala kampung harus pergi sini

    ReplyDelete
  2. Did you try Char Koey Teow Kambing? If yes, how did it taste? First time dengar Char Koey Teow pakai kambing...

    http://panphila.blogspot.my

    ReplyDelete
  3. teringat sup gear box dia terangkat der

    ReplyDelete
  4. wow! menu menarik char kuey teow kambing.. macam mana rasanya? first time dengar ni..

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Blog yang Diikuti