Kamus Hari Ini | Segara

10/24/2016 09:05:00 AM


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Lama betul Eyda tak kongsikan perkataan yang jarang didengar dan digunakan dalam kehidupan kita seharian..

Tapi perkataan ini memang wujud dalam kamus, bukan perkataan yang direka yang tidak mempunyai sebarang maksud. Bukan juga wujud hanya untuk menyedapkan ayat.



Perkataan Eyda nak kongsi hari ini ialah SEGARA.. Apa maksud segara nih, bunyi macam segera pun ada kan.. Tak pun senegara..

Apapun jangan pening-pening, Eyda dah carikan maksud perkataan segara tu.. Memang Eyda pun tak sangka itu maksud perkataan segara tu..

 



Maksud

Segara : laut, lautan

Contoh ayat

Azhar bersama keluarganya berjalan di persisiran pantai sambil menikmati pemandangan segara yang cantik. 


You Might Also Like

9 comments

  1. Selamat pagi.....
    hmm..baru tahu perkataan segara nie...
    terima kasih ya sharing :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama..eyda pun baru tau, tu terus kongsi kat sini sebelum terlupa perkataan unik nih..

      Delete
  2. 1st time dengar..

    singgah blogwalkin ☺

    ReplyDelete
  3. tq kak bagitaw tentang perkataan baru ni...

    ReplyDelete
  4. Bnyk yg saya tak tau ni.. t kasih :)

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Blog yang Diikuti