August 22, 2016

D'Seafood Paradise, Teluk Tempoyak, Penang


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Alhamdulillah baru-baru nih Eyda dapat bawa anak-anak makan seafood.. Bukan main seronok diaorang boleh makan seafood..

Sebenarnya Eyda memang tak rancang langsung nak bawa anak-anak singgah makan seafood.. Tapi tetiba jer hari tu Eyda rasa nak bawa anak-anak makan seafood..

Kali ini Eyda memang bagi kuasa sepenuhnya buat pemilihan menu kami pada dua orang hero Eyda.. Fuhh boleh lap peluh jugak dengan pemilihan diaorang..

Kalau ikutkan ada lagi yang diaorang nak pilih, tapi Eyda terpaksa hadkan.. Bukan apa takut membazir plak.. Kalau habis okey laa, kalau sebaliknya siapa plak nak makan kan..


Gambar kredit FB D'Seafood Paradise

Inilah destinasi pilihan Eyda.. Kalau ikutkan first time Eyda dan anak-anak makan di kawasan sekitar nih.. Tapi nasib laa ianya memenuhi tekak kami..

Suasana di situ.. Gambar ehsan FB D'Seafood Paradise

Jom tengok menu kami.. Alhamdulillah memang cukup untuk perut kami bertiga pada hari tu..

Ketam Nipah Black Paper

Sotong Goreng Kunyit

Lala Masak Lemak Cili Padi

Aksi sementara nak menunggu hidangan kami siap, apa lagi berposing laa dulu.. Ehh siap Kimie hadiahkan LOVE buat ibu.. Terima kasih sayang..


Aksi permata hati Eyda.. Walaupun adakalanya mencabar kesabaran Eyda, tapi tanpa mereka hidup Eyda pastinya sunyi.. Sayang anak ibu.. Ehh Eyda nih dah kenapa.. Hahaha..

Permata hati ibu a.k.a Hero Ibu


LOKASI D'SEAFOOD PARADISE



D'Seafood Paradise
Jalan Teluk Tempoyak
Pulau Pinang


14 comments:

  1. Replies
    1. Kimie laa nak makan ketam tu.. dia suka tengok ketam tu dok hidup lagi sebelum masak..

      Delete
  2. Replies
    1. memang sedap.. nasib habis lauk pauk tu..

      Delete
  3. sedapnya ketam nipah tu
    total berapa tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sedap ketam nipah tu. harga total RM105 termasuk GST kalau tak salah.

      Delete
    2. awat mahai nau...kami ritu br RM70++ cmtu ja mkn 5 org tp kt medan selera satu lg tu la

      Delete
    3. ntahlah zai, tapi total semua, makan dan minum RM100+ laa..

      Delete
  4. Pehh... terbuka selera tengok... kena pergi jugak ni satu masa nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. area ni banyak jugak kedai selain dari kedai ni..

      Delete
  5. Lala masak lemak cili padi tu memanggil-manggil! Semua kat atas tu nampak sedap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap lala tu.. pekat dan pedas semua cukup kuah lemak cili padi tu..

      Delete
  6. lapaq ketam la tgk.. hehehe
    tak besa p mkn kt situ. mesti harga mengugat

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu harga memang menggugat dompet laa.. tapi sekali sekala apa salahnya..

      Delete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...