March 11, 2016

TaZKiRaH JuMaaT #43


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Dah Jumaat kedua di bulan Mac.. Sekejap jer masa berlalu, pelajar sekolah pun mula bercuti ya..


KENAPA PERLU BERJEMAAH?

Sesungguhnya syaitan itu adalah serigala kepada manusia, sama seperti serigala kepada kambing. Ia akan memakan kambing yang jauh terpencil daripada kumpulannya,
maka berhati-hatilah kamu dan hendaklah kamu sentiasa bersama jemaah, orang ramai dan masjid.

(HR Imam Ahmad) 


 

8 comments:

  1. Bersatu kita teguh! Allahuakbar! :)

    ReplyDelete
  2. betol, bila berseorangan, senang jer syaiton nak dekat2 kan...

    ReplyDelete
  3. singgah hari selasa jumaat kita busy hihihi

    ReplyDelete
  4. berhati2.. skrg banyak macam ni. nice share eyda

    ReplyDelete
  5. perkongsiang baru utk aida ni.
    i like it!
    tq tq... mudah nak citer kat anak2 ni.

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...