December 4, 2015

TaZKiRaH JuMaaT #38


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Jumaat telah menjengahkan dirinya.. Sekejap jer masa berlalu.. Dah 4 hari kita di bulan Disember nih..

Permah ke korang terasa dengan kata-kata seseorang yang lain? Macam mana penerimaan korang dengan kata-kata tuh?

Bagi Eyda kalau sikit-sikit mungkin boleh tahan.. Tapi kalau terlalu kerap sangat dan berulang-ulang kali memang panas jugak..

Orang kata lebih baik maafkan dengan kata-kata dan perbuatan orang lain pada kita.. Tapi dapatkah hati kita memaafkan sepenuhnya.. Bagi Eyda memang sukar laa, seperti mana kata-kata di bawah..


kredit
kredit

BE CAREFUL WITH WORDS.
ONCE THEY ARE SAID,
THEY CAN ONLY
BE FORGIVEN
NOT FORGOTTEN
(4:148)
 



Jadi hati-hatilah dengan kata-kata kita kerana orang mungkin boleh memaafkan bukan melupakan..



11 comments:

  1. Betul tu Kak eyda.. memaafkan mungkin boleh tapi melupakan tu memang payah...
    Seriouslly kata2 yang diluahkan kalau x dijaga mampu mengguris hati..
    nice sharing..

    ReplyDelete
  2. Betul tu kak.. Zaf mudah memaafkan. In fact sebelum tidur memang dah maafkan semua orang dan harap semua orang maafkan Zaf jugak. Tapi, nak melupakan ! Haiyaakkkk ! Memang tidak.. Sukar and sangat sukar.. Sekecil-kecil benda yang buat dekat Zaf, memang Zaf ingat...

    ReplyDelete
  3. Cie pulak jenis kalau terasa pendam je nanti hilang sendiri je malas nak fikir.

    ReplyDelete
  4. Ekin memang memudahkan maafkan org tapi bila ingat apa org tu kata terasa sangat bila dingat..

    ReplyDelete
  5. memang betul. sepatutnya kena saling memaafi. we are neither prophet kan..

    tapi itulah.. nak senang2 lupakan pun, kita bukan ada alzheimer. hihi

    apa pun.. mudah memaafkn tanda bersih hati. kan :)

    ReplyDelete
  6. Kite kena latih diri agar segera minta maaf kalau sakiti orang lain dan jadi seorang yang pemaaf jika kita disakiti.

    ReplyDelete
  7. Susah nk lupa bl dh tguris. Memaafkn tu dh slalu tp antara ikhlas atau x itu Allah ja yg tau

    ReplyDelete
  8. hari2 dengar ayat yg sama lama2 memang tak tahan sabar... huhu

    ReplyDelete
  9. sgt betul ni eyda.
    memang kena jaga mulut.
    ckp yg perlu aje.

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...