October 23, 2015

TaZKiRaH JuMaaT #33


Assalamualaikum dan selamat sejahtera.. Salam Jumaat.. Wah sukanya Eyda esok cuti, boleh berehat-rehat..



Bukan mudah untuk menjaga dan
memuaskan hati semua orang..
tapi berusahalah agar tidak menyakiti hati mereka,
walaupun hati kamu disakiti oleh mereka..
Lah Tahzan,
Allah ada..

Betul Eyda setuju dengan kata-kata nih.. Sebaik manapun kita, tak semestinya kita dapat memenuhi dan memuaskan hati semua orang.. Pastinya masih ada yang kurang senang dengan kita.. Apapun kita cuba buat yang terbaik, selebihnya terserahlah.. 



6 comments:

  1. betul kak .Sekarang ni.Fidah tak peduli dah apa yang org nak kata tentang Fida.Bila kita senyum ditanyanya kita.kenapa senyum?Bila kita tegur kata kita sibuk .Tak tau la macam mana lagi nak buat.Kadang2 lepas solat.Fida tertanya2 apakah yang aku buat salah.Aku cuba nak berubah.tapi mereka tidak menerimanya.Sedih kak..sampai menangis sendirian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak paham perasaan Fidah.. akak pun pernah melaluinya..

      Delete
    2. mungkin ini dugaan Allah SWT..Dia nak uji sejauh mana Fida kuat kan...Lega rasa bila ada blog sebab dapat luahkan dekat situ

      Delete
  2. Betol.. Kalaupun kita x mampu memuaskan hati semua orang cukuplah kita tidak menyakiti hati orang lain.. Cuma kadang-kadang raser macam x boleh nak sabar.. huhuhu..

    ReplyDelete
  3. Betul tu kak eyda nak memuaskan hati orang susah sangat ada jah tak kena bila tengok kita ni

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...