September 8, 2015

Nasi Ayam Lepaas


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Hari nih Eyda nak citer pasal makanan.. Jangan marah ya.. Eyda nak kongsikan sebab sedap laa.. Manalah tau, ada yang ingin merasai kesedapannya..

Restoran yang Eyda jamah kali nih bertempat di Bertam.. Restoran Ayam Lepaas namanya.. Ianya berada di sebelah Bank Rakyat, Bertam dan 7 Eleven..

Menu yang Eyda nak kongsikan ialah Nasi Ayam Lepaas.. Ianya hampir sama dengan nasi ayam yang lain, cumanya ia ditambah dengan keropok sayur, kobis, terung goreng dan aneka sambal.. Ayamnya digoreng dengan rempahnya yang tersendiri..


Nasi Ayam Lepaas RM 6.90

Harga sepinggan Nasi Ayam Lepaas ialah RM 6.90 dan air Limau suam RM 1.20.. Jumlah harga makanan dan minuman Eyda RM 8.10..

Sebenarnya nasi ini merupakan masakan dengan resepi istimewa Aceh.. Memang sedap setanding nasi ayam yang biasa kita makan.. Sesekali ubah selera apa salahnya kan..

Kedai ini juga menawarkan khidmat penghantaran.. Tapi korang kena laa order lebih daripada 5 bungkus.. Boleh laa kongsi order dengan kawan-kawan kan..



Untuk yang ingin merasai Nasi Ayam Lepaas nih boleh laa ke

Restoran Ayam Lepaas
No. 9B, Jalan Dagangan 2,
Pusat Bandar Bertam Perdana,
13200 Kepala Batas,
Pulau Pinang
(Sebelah Bank Rakyat dan 7 Eleven)

04-5742197
017-2958009
019-4153850
0194813850






14 comments:

  1. sedapnyaa.. nasib baik lunch td makan nasi ayam.. hehehe..

    ReplyDelete
  2. kenapa namanya nasi ayam lepass?..baru terlepas dari sangkar

    ReplyDelete
  3. dorang guna ayam kampung or ayam pekan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak sedapnya kalau makan nasi ayam yg guna ayam kampung! Terangkattttt!

      Delete
  4. nasi ayam ni kalau nk sedap lagi..kuah sup tu mesti power...baru terangkat mangkok

    ReplyDelete
  5. Boleh pi cuba nanti..harap tak terlepas la kan hihihi

    ReplyDelete
  6. ohh area bertam.. dekat kiosk tu ya. nanti boleh la try makan.

    ReplyDelete
  7. Nampak sedap. Yeah... tukar selera sekali-sekala apa salahnya kan? :)

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. eyda, holiday aida ke penang tak jadi :( hu hu hu...
      if not da roger eyda da nak tanya tempat makan-makan...

      Delete
  9. Nasi ayam...sedapnye :) Cik Mimie suka sambal dia..kalau pedas..ag best..hikhik

    ReplyDelete
  10. Nasi ayam sedap tapi xjumpa lagi kena selera kelantan punya kat kulim ni

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...