August 16, 2015

uBaT SeMuLaJaDi Di RuMaH #8


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Ada yang mula kerja dan sekolah kan hari ni? Selamat bekerja dan belajar ya.. Eyda esok baru kerja..

Meh sambung lagi petua..


Memang pahit peria nih.. Tapi orang kata, yang pahit itu ubatkan.. Jadinya kena laa tahan skit kalau nak sihat..


Sumber daripada Imuslimshop.com



13 comments:

  1. peria ni sedap. kalau makan buat ulam cicah dengan sambal pelam haishhhh kecur air liur hihihi

    ReplyDelete
  2. kalau di minta minum jus peria mmg x sanggup tapi suka mkn peria goreng

    ReplyDelete
  3. kadang2 je tekak CT bleh terima peria.. hehe..

    ReplyDelete
  4. Hahaha..pahit gile..makan bila peria nie grg tepung je..xpun goreng ngn telur..

    ReplyDelete
  5. tak pernah makan peria, ramai yg kata kalau buat sayur peria kena cara dan gaya akan jd sedap.. husna bkn apa takut nak try je.. hehehe..

    ReplyDelete
  6. akak xpndai makan & masak peria..huhuhu

    ReplyDelete
  7. memang suka makan peria. pahit pun telan juga hehe

    ReplyDelete
  8. Assalam eyda,
    ni peria hat kecik tu kaaaaaa yang hat jenih saiz sederhana tu???
    iols soka peria tau3
    tapi hat yang saiz sederhana tu laaaa
    hat jenih kecik2 tu xpernah lagi makan

    ReplyDelete
  9. Saya suka buat jus peria atau masak goreng rempah :)

    ReplyDelete
  10. PEria goreng Cik Mimie suka..tapi kalau buat air..memang pahit tu..

    ReplyDelete
  11. adumak aii... memang pahit!
    mak abah suka makan peria goreng air.
    tumis bwg putih dgn udang kering...
    sedap... tapi pahit giler!

    ReplyDelete
  12. I like peria goreng telur hahaha... Mkn jus tu mikr 2 -3 kali gak

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...