August 5, 2015

uBaT SeMuLaJaDi Di RuMaH #2


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua..




Sumber daripada Imuslimshop.com





30 comments:

  1. Baru tahu...thank for sharing Kak Eyda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama laa jugak baru tau.. boleh cuba nanti..

      Delete
  2. ooo akak memang selalu standby Bonjela dalam petiais..sebab selalu kena ulser kalau gosok gigi tertonyoh gusi dengan kuat..lps ni boleh cuba petua ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama laa dulu memang spare Bonjela ja untuk ulser nih.. betul tuh kak, selalu jugak jadi ulser kerana berus gigi.. jom kita cuba, mana tau berkesan kan..

      Delete
  3. wah bagusnya..wana selalu kena ulser mulut akhir2 ni..mungkin sebab cuaca panas sebelum ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena minum banyak air masak jugak wana..

      Delete
  4. Daun ketumbar dgn daun sup sama kan kan kan? Ha ha ha... Nampak naaa x pandai masak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia ada beza skit.. tapi Eyda pun tak berapa reti nak bezakan.. huhuhu..

      Delete
    2. sekali pandang daun nye lebih kurang sama cuma bau nya berbeza....nak tahu ce google heee

      Delete
    3. apabila jari manis berbicara... he he he

      Delete
  5. Replies
    1. kan Amy.. selalu orang guna dalam masakan ja.. kali nih kita guna sebagai ubat..

      Delete
  6. Tak perlu guna guna ubat dah kan..

    ReplyDelete
  7. yg ni x penah buat.slalu boh garam ja

    ReplyDelete
    Replies
    1. boh garam boleh tahan laa sakit dan pedihnya.. huhuhu..

      Delete
  8. nak elak ulser kena lah minum banyak air kosong.. husna amalkan tu jaa.. takut ulser punya pasal..:p

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu husna.. kekadang sebab gosok gigi pun ada jugak..

      Delete
  9. Elok petua ni. Saya klu kena ulser tenyeh garam lepas tu lompat2 tahan sakit. Leh cuba minum air rebusan daun ketumbar

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tuh Farrah.. mau terlompat kena tenyeh dengan garam..

      Delete
  10. mudah sgt ni.
    aida ni senang bebeno kena ulser mulut!
    terhantuk kepala ijat la biasa nye :) ha ha ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eyda plak selalu sebab tergigit atau gosok gigi..

      Delete
  11. adik sis JM kerap jadi ulser mulut..nanti leh rekomen

    ReplyDelete
  12. Xpernah guna daun ketumbar dlm masakan

    ReplyDelete
  13. nice tips
    boleh guna ni
    sbb ayu sllu kene ulser
    sekarang ni pon tengah ulser ni
    nak bercakap pon payah

    ReplyDelete
  14. Assalam eyda,
    bau ketumbat tu yang iols tak tahan tuuuuuuuuuu
    he3

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...