August 3, 2015

HaRi iNi DaLaM SeJaRaH


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Tadi Eyda sempat ushar fb.. Tetiba Eyda terjumpa info nih..

Tahukah korang bahawa pada tarikh hari ini iatu 3 Ogos tahun 1985, Jambatan Pulau Pinang telah dirasmikan oleh bekas Perdana Menteri Malaysia iaitu Tun Dr. Mahathir Mohamed..


Tak sangka dah 30 tahun Jambatan Pulau Pinang dibuka kepada orang ramai..




33 comments:

  1. Masa ni kita 4 tahun kan..... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul tu Farrah.. sedar-sedar dah ada jambatan nih..

      Delete
    2. thn 1985 korang baru 4 tahun? sis JM dah masuk sekolah rendah...dah tua huhuhuh

      Delete
    3. Ekin masih baby hihihi baru 8bulan masa tu

      Delete
    4. umur cikgu dah 34 laa ek skrg.. ha ha ha..

      Delete
  2. Baru tahu jugak ni... :) tahnk for sharing Kak Eyda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama laa baru tau jugak.. tu yang kongsikan kat sini.. sekurang-kurangnya kita tahu sejarah di negara kita..

      Delete
  3. Belum pernah lalu lagi jambatan P.Pinang ni..hukhuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ka cik Mimie.. in shaa Allah nanti dapat lalu jugak..

      Delete
  4. Replies
    1. Ya betul tu Deanna..memang bersejarah laa..

      Delete
  5. 30 tahun dah.. rasa macam sebaya I ja, tak sangka sebelum I lahir lagi dah ada... hahahaaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah tak sangka dah cecah 30 tahun kewujudannya..

      Delete
  6. wahh.. sama dengan umoq arz.. heee

    ReplyDelete
  7. wow! a great sharing ni eyda.
    aida tak tahu pun.
    1985 aida darjah 1 :)
    alhamdulillah...
    tun M dgn saga lagi ~ kebanggaan negara!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eyda plak baru 4 tahun.. itulah kereta pertama buatan Malaysia lagi proton saga tuh..

      Delete
  8. perghh lagi tua dari kita rupanya umur jambatan ni. subhanallah. kebanggan malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya bila baca info nih baru tau jambatan nih dah lama betul wujudnya..

      Delete
  9. sebelum siap macam-macam cerita misteri Penang Bridge ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu CP.. macam-macam kisah ada semasa pembinaannya..

      Delete
  10. Replies
    1. itu yang kita tak berapa perasan sangat bila pembinaannya..

      Delete
  11. xtau pun.. terima aksih untuk perkongsian yg bagus nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu yang berkongsi kat sini..nak sama2 tau info nih..

      Delete
  12. sudah 30 tahun rupanya...masih GAH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. berapa umur Jay Emm masa tu? he he he...

      Delete
  13. Sama umur ekin la jambatan ni masih kukuh lagi tu

    ReplyDelete
  14. wahh makna sblm ayu lahir mmg jambatan ni ada a kan
    lame dah jambatan tu kan

    ReplyDelete
  15. Assalam eyda,
    waaaaaaaaaaaaaaa
    baru tahu he3

    ReplyDelete
  16. SS dah lahir ke masa ni? kah kah kah...

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...