May 12, 2015

CuCuR BaWanG


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Petang semalam tak tau nak makan apa, Eyda buat cucur bawang nih.. Yelah, kebetulan malam sebelumnya ada lebihan kuah satay..

Apa lagi guna kuah satay cicah dengan cucur bawang sedap jugak kan.. Izzat dia nak makan dengan sos cili jer.. Tak kisah laa dengan apa pun, asalkan memenuhi citarasa masing-masing kan..


Cucur Bawang

Cucur Bawang dengan Kuah Satay


Ini hasil masakan kali kedua.. Yang pertama tuh, tak sempat nak snap langsung.. Abis masyuk dalam perut anak-anak dan suami.. Eyda pun sempat rasa skit jer..

Memandangkan kuah satay masih ada, apa lagi, Eyda goreng laa buat kali kedua.. Tak puas makan yang kali pertama goreng, kali kedua goreng baru dapat makan dengan aman bahagia..

Buat skit jelah, dah nak makan sorang-sorang jer.. Nampak tak betapa tamaknya Eyda.. Hehehe.. Okey laa, hari nih kena pikir nak makan apa plak..




12 comments:

  1. kalau ada sambal sardin...mmg sally hadap semangkuk! hihihi

    ReplyDelete
  2. eh..jap jap...kena x nampak rupa bawang pun..itu cucu tepung heheheh

    ReplyDelete
  3. ni guna bawang merah ke..bawang putih ke..bawang london ke daun bawang :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi,..akak JM kita tengah buat survey pasal bawang ka?

      Delete
  4. assalam eyda..

    maaf lama tak jenguk sini..wana sibuk sangat akhir2 ni..

    ReplyDelete
  5. cucur bawang pun sedap..kalau wana cicah dengan sos cili..:)

    ReplyDelete
  6. pagi2 buta ni.. nampak ape pon jadi lapaaa

    ReplyDelete
  7. Sedapnya makan godok bawang! Akak selalu cicah denga cili kicap + sos cili sikit. Lawan ngan kopi panas!

    ReplyDelete
  8. sedapnya...terliur plak...

    nak kena buat ni petang nty...khas utk baby dalam perut
    yum..yum...yum

    sudi-sudilah lawat blog saya
    http://85mutiarabeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Kak eyda sedapnya cucur ni...tyme hujan dpat makan cucur panas2..sedapnya :)

    ReplyDelete
  10. Selalu gak buat... febreet abe kalau cucur ni

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...