April 10, 2015

TaZKiRaH JuMaaT #8


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua..




Menuntut ilmu adalah TAQWA
Menyampaikan ilmu adalah IBADAH
Mengulang-ulang ilmu adalah ZIKIR
Mencari ilmu adalah JIHAD

(Imam Al Ghazali)





25 comments:

  1. Replies
    1. Salam Jummat jugak buat Afidah..

      Delete
    2. yang penting esok cuti yeah!!!

      Delete
    3. ya betul tuh Afidah.. tak sabar nak cuti..

      Delete
  2. Replies
    1. Salam Jumaat juga buat Cik Mimie..

      Delete
  3. Replies
    1. Salam Jumaat buat Sha jugak.. nih pun mood dah nak cuti nih.. tak sabar nak tunggu kul 5 petang.. hehehe..

      Delete
  4. Tuntut ilmu PUTIH aje.... Jangan tutut ilmu HITAM...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasihat SS tu sangat hikmah dan putih hihihih

      Delete
  5. Besar peranan ilmu dalam hidup kita kan,..

    ReplyDelete
  6. kalau kurang ilmu akan jadi seperti tin kosong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi kita kenalah sentiasa mencari ilmu..

      Delete
    2. Tin kosong kalu jual ada harganya wahai adinda Jay Emm... Tapi kalu air dalam tin tu basi.. Langsung tak boleh diminum... Adinda Jay Emm nak minum ke?

      Delete
    3. air dah basi boleh buat baja :-)

      Delete
  7. kalau tak ada ilmu kena cari.. bramal tanpa ilmu tu ahaha rugi lah..

    ReplyDelete
  8. Ilmu sangat penting..jadilah orang yang berilmu

    ReplyDelete
  9. Jangan kedekut ilmu
    Insyaallah ilmu yang kita dapat tu berkat

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...