March 12, 2015

SuKaNeKa DaN MeReNTaS DeSa 2015


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Eyda dah janji nak buat entry pasal hari sukaneka dan merentas desa sekolah mereka pada 7 Mac 2015 bersamaan hari Sabtu..

Maaf laa ambik masa jugak Eyda nak upkan entry nih.. Sori laa gambar tak banyak Eyda snap, memandangkan Eyda kurang sihat dan sakit kepala pada hari tersebut..

Jom layan sukaneka yang Kimie join.. Izzat masuk merentas desa.. Sebabnya pelajar prasekolah sehingga tahun 2 cikgu buat sukaneka.. Manakala pelajar tahun 3 hingga 6 kena masuk merentas desa..







Ada dua acara untuk sukaneka nih.. Untuk pelajar tahun 2 kena main permainan Aiskrim Gergasi dan Bawa Bola dengan Kayu Hoki..

Malangnya kumpulan rumah Nilam (rumah biru) dapat nombor 3 makanya tiadalah medal untuk mereka.. Nasib laa Kimie tak merajuk teruk pada hari tersebut..

Izzat plak dapat nombor tercorot, ibu paham laa dengan badannya yang sebegitu memang dia akan cepat penat nak lari jauh-jauh..

Tapi kuat makan, dari dia balik lari merentas desa tuh sehingga majlis tamat.. 2 kali Izzat makan nasi.. Hehehe juara makan jelah anak ibu sorang tuh..

Kimie pun kurang sihat pada hari sukaneka tuh.. Dia muntah banyak kali, sehingga Eyda letak kool fever pada malamnya sebab badan dia panas sangat..

Bayangkan dah dia tak selera nak makan, minum jer kejanya.. Lepas tuh asyik muntah..Memang kesian sangat Eyda tengok dia hari tersebut..

Nasib pagi Ahad tuh dia dah kembali sihat.. Risau jugak Eyda, sampai tak boleh nak lena malam sebelumnyanya..

Mana taknya sampai meracau-racau dan dia sampai kata kat Eyda.. "Ibu, Kimie tak boleh nak kawal diri nih".. Memang teruk sangat Eyda tengok dia.. Rasa macam nak bawak ke hospital jer malam tuh..

Dia memang tak ingat tau dia pernah cakap macam tuh kat Eyda.. Sebabnya Eyda citer balik apa yang jadi malam tuh.. Dia buat muka heran kat Eyda..





17 comments:

  1. musim panas sama kan.
    Kucing kitew pun habsi demam,yg paling kecian dekat kitten jer..yang besawtu tak kisah sangat dah pandai jaga diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa musim panas nih mudah kena demam..

      Delete
  2. Aloloo..cyannye dia demam..tapi sekarang dah ok kan kak eyda?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup dah ok.. kena plak anak2 akak jarang demam.. sekali demam susah ati jugak..

      Delete
  3. Jangan bagi diaorang kena cahaya matahari sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan boleh larang sangat.. lagi dilarang, itu laa yang nak dibuatnya..

      Delete
  4. K. Eyda, keep in touch :)
    Thanx kerana sentiasa beri sokongan pada saya.
    Saya harap saya sekuat akak...mungkin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. U r welcome shikin.. yup kawan2 kena laa bagi sokongan antara satu sama lain.. akak paham keadaan shikin sekarang.. dan akak doakan semoga shikin kuat dalam mengharungi cabaran hidup ini.. in shaa Allah..

      Delete
    2. Shikin, akak Farrah ko ni pun ada :)

      Delete
  5. Alololo, Kimie, kesiannya dia. Dah ok ke belum sekarang Kimie?

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. itulah time demam tuh rasa kesian sangat.. nasib sehari jer tak sihatnya,,

      Delete
    2. Sebbaik si Kimie dah pulih. Alhamdulillah.

      Delete
  7. Tetiba rasa nak maim games tu jugak :)

    ReplyDelete
  8. la boleh tak igt plak ape yang diracaunye
    alhmdullilah da sihat ye
    hehehe lame tak bersukaneka nie
    dulu kalu ade merentas desa seronok je

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...