December 4, 2014

PeRMaiNaN KaYu AiSkRiM


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Nak story pasal permainan kayu aiskrim.. Apa ke benda laa permainan nih kan? Macam mana plak cara permainannya?

Permainannya hanya sediakan batang aiskrim yang dah dimakan.. Lepas tuh, masing-masing kena tepuk kayu aiskrim.. Kayu aiskrim sapa yang berada di atas adalah pemenangnya..

Jom ushar sekeping dua gambar bebudak nih main..





Selalunya diaorang suka main kad tepuk, hari nih diaorang main kayu aiskrim nih plak.. Petang-petang balik keja jer, Kimie ajak main badminton kat kawasan umah.. Itulah aktiviti kami sekarang..

Okeylah rajin plak update entry terkini hari nih. Meriah plak rasa blog hari nih..



14 comments:

  1. lama tak main ni.. kecik2 dulu berpuluh batang ais krim mama simpan..
    Mama Niza

    ReplyDelete
  2. adik saya suka betul main ni. hehe

    ReplyDelete
  3. Selalu main ni masa kecik2 dulu.
    Anak xtau lagi nii..hehe.

    ReplyDelete
  4. xpernah main guna kayu aiskrim plak.. dulh kayu aiskrim dok main jadi tempat kacau main masak2

    ReplyDelete
  5. Ni game masa kecik-kecik! Boring main tepuk kayu aiskrim, buat pisau/lastik pakai kayu aiskrim pulak :)

    ReplyDelete
  6. masa kecik-kecik dulu, IbuNoey tak pernah main macam ni dan tak tahu pun pasal permainan ni.pernah nampak Upin Ipin jer yang main..hehe..

    ReplyDelete
  7. pernah gak tgk budak2 main.. ada musim dia mainan ni.. hehe

    ReplyDelete
  8. masa kecik-kecik dulu suka main
    siap lukis nama lagi kat batang ais krim tu, takut kena tipu..
    hehehe

    ReplyDelete
  9. memang favourite kecik2 dulu...main dengan adik2..

    ReplyDelete
  10. ada nampak anak buah main kat kg ...

    ReplyDelete
  11. wow! permainan aida zaman kecik2 dulu :)

    ReplyDelete
  12. adik2 shad pun main jugak nih, hehe..
    *tak sakit ke tangan duk tepuk2 tu.. hehe

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...