KeNa DeRa?

11/17/2014 11:57:00 AM


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Huhuhu hari Isnin merupakan hari yang busy, tapi kemalasannya ada muncul jugak..

Mesti korang heran kan sapa plak yang dera dan kena dera.. Sensitif betulkan perkataan dera sekarang nih.. Hehehe jangan risau, Eyda dera anak arnab anak Eyda jer..

Kandang anak arnab kena operasi pembersihan dan pencucian, makanya kitaorang letak jer anak arnab tersebut dalam kotak.. Memandangkan arnab-arnab tu asyik keluar jer dari kotak, Eyda buat sedikit penderaan..







Nah duduk laa anak arnab nih dalam raga tuh.. Tapi kejap jer arnab nih dok dalam tuh, lebih kurang 15 minit ke 30 minit jer.. Pandai panjat keluar daripada raga tuh..

Geram betul tengok.. Ini arnab baru ye, bukan yang nak raya ari tuh.. Arnab ari tuh semua mati, huhuhu sedih tau.. Ntah silap kat mana pun tak tau..

Banyak jugak anak arnab yang mati lately, semuanya sebab ibu arnab beranak dalam tanah kat halaman rumah.. Ibu arnab tutup lubang tak elok, bila hujan abis anak arnab mati lemas..

Sekarang bila tengok ibu arnab macam nak beranak, terus kurungkan dalam sangkar cepat-cepat.. Nanti meroyan plak ibu arnab tuh.. Asyik ulang kat lubang dia simpan anak dia..





You Might Also Like

25 comments

  1. Replies
    1. Comel sangat.. anak selalu buat main..

      Delete
  2. Replies
    1. Ntah laa terlebih makan ke terkurang pun tak pasti.. sebab raya haji baru nih, tinggal kejap time balik kampung.. sedih laa jugak, tapi apa nak buat, tak de rezeki..

      Delete
  3. comelnyaaa...Za pun bela arnab jugak..tapi dah mati..sakit .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Comelkan Za.. kali nih warna dia coklat+putih dan kelabu.. lain dari yang lain.. geram tengok.. ada jugak Gumuk mati ntah sebab apa, yang tu bulu panjang.. mati kat umah abg ipar..

      Delete
  4. Usss semangat.
    Ingatkan ada budak kena dera tadi.
    Mmg zalimlah..
    Rupanya penderaan sementara si arnab comel.
    Hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe sesaja letak tajuk bagi gempak skit.. geram sangat, tu saja letak dalam raga tuh.. dah comel punya pasal, tu yang snap gambar arnab tuh..

      Delete
    2. Pernah terfikir nak bela arnab jugak.
      Tapi, macam leceh pulak rasenye.

      Delete
    3. Bila dah besar macam ni, just kena pastikan makanan ngan air yang cukup..najis dia sesekali kena buang..sesekali bagi makan carrot..letak ja arnab dalam sangkar..

      Delete
  5. Replies
    1. itulah pasalnya kena dera.. nakal dan comel..

      Delete
  6. cutenya.. lah kesian anak arnab yang terperangkap tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe ni kes nakal ronda satu rumah.. kena dera letak dalam raga..

      Delete
  7. Comelll nya sesangat :)
    Dulu kecik2 ada beli 2 ekor...satu putih satu hitam..tapi tak berani pegang pun hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni asalnya beli kat anak yang kecik, si Kimie tuh.. dah beranak pinak.. yang baka asal bapak dah mati.. geram tau, anak suka main..

      Delete
  8. Ooo...macam tu eh jaga arnab...cute-cute pulak arnab tu...baka beli eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe arnab kalau yang baru beranak, bagi jer duduk dengan ibu arnab.. bila dah sebulan dah boleh pisah dengan ibu.. nih semua baka yang ambik daripada sedara..baka pun bukannya cantik sangat.. bila dah beranak cucu cicit nih jadi elok plak bulu dia..

      Delete
  9. Ingatkan arnab haritu dah besar. rupanya arnab baru. Dah takdir arnab yg haritu pergi awal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. arnab hari tu dah mati.. mati beberapa hari selepas raya.. kalau yg hari tu masih hidup, lagi besar dari yang ni..

      Delete
  10. Replies
    1. kan mama gebu plak kan..padahal atok moyang arnab nih sekor arnab kampung sekor lagi yang bulu panjang.. bila mai lapis bawah2 banyak yang jadi elok macam nih..

      Delete
  11. Mak arnab xpndai tutup lubang...ishhh siannye... alahaiii comelnye arnab... dok umah bertingkat ni mmg x la k bela arnab kak... heheheh

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Blog yang Diikuti