PuYuH GoRenG SpiCy

10/25/2014 01:19:00 PM


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Hari nih Eyda nak story mory pasal puyuh.. Dah dua hari beli puyuh frozen.. Beli hari Khamis dan semalam hari Jumaat..

Harga pun okey jer untuk sepeket, puyuh nih siap proses tau.. Balik boleh masak jer.. Beli pun sebab tau anak-anak suka makan puyuh goreng..

Ada 5 ekor burung puyuh dalam satu peket.. Okeylah dengan harga hanya rm11 jer sepeket tuh.. Meh ushar skit rupa puyuh yang dah siap diproses dan difrozenkan..


Puyuh Frozen


Resepi Puyuh Goreng Spicy

Puyuh Goreng Spicy


Bahan-bahan

2 Ekor Puyuh (lebih pun boleh ikut korang laa)
Garam
Serbuk Kunyit
Serbuk Kari Daging
Tepung Jagung


Cara-cara Penyediaan

* 2 Ekor Puyuh dipotong 4 atau lebih (ikut korang nak potong besar mana)

* Gaulkan puyuh dengan garam, serbuk kunyit, serbuk kari daging dan tepung jagung sesuaikan dengan puyuh

* Panaskan minyak dalam kuali

* Pastikan minyak betul-betul panas barulah goreng puyuh sehingga garing.. Goreng dengan api yang sederhana

* Angkat dan sedia untuk dimakan


Sedap tau korang, cuba laa.. Rasa macam ayam goreng KFC tuh.. Yang nih lagi sedap.. Siap makan dengan sos cili lagi.. Hehehe..




You Might Also Like

16 comments

  1. perghhh.. puyuh goreng spicy tu... family saya xley makan spicy2.. sakit perut. hehehe....

    tapi haritu ummi goreng puyuh, adik2 x mnat. ape daa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak de laa pedas sesangat.. lorr ya ka Amy J.. ruginya diaorang..

      Delete
  2. sedapnya..lama dah tak makan puyuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tuh sedap kan Za, sesekali makan best jugak..

      Delete
  3. Wahhh sedap ni... rangup makan panas2... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sedap kak Eynda.. errmm rangup betul bila kita makan panas2..

      Delete
  4. Fav nie.. nak2 kalau goreng pedas.. oerghh terangkat
    Ritu ade jygak nampak org jual cmni
    Tapi famili mertua xmkn puyuh
    So telan air liur jela
    Heheheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tuh ayu, mau terangkat.. Lorr ya ke ayu, kenapa tak beli untuk sendiri bagi lepas kempunan? Sian kat baby, huhuhu..

      Delete
    2. Hehehehe xde la nk sgt makan.. sbb fav kan kak... bukan ngidam pon.. nnt lepas2 pantang kite balunnnn...

      Delete
  5. Puyuh frozen pun ada?
    Kalau puyuh sah2 mahal kan, kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah shikin, first time tengok puyuh frozen.. nak kata mahal tu kira ok laa 5 ekor rm11..

      Delete
  6. Replies
    1. Sedapkan budak.. yup, sekarang susah betul nak jumpa puyuh..

      Delete
  7. sedapnya.. kita suka burung puyuh.. kalau telur dia pun best.. masak cili...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehh ya ka izzati suka puyuh.. betul telur dia buat masak cili sedap..

      Delete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Blog yang Diikuti