October 2, 2014

JaMaH KeK MaRbLe


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Semalam acara membaking kek dijalankan lagi.. Seperti biasa en.abang laa tukang membakingnya..

Semalam en.abang baking kek marble.. Kek nih guna tepung kek segera jer.. Tapi en.abang dah ubah skit, tambah bahan  lain skit..

Nak tengok tak rupa kek marbel tuh? Meh jengah skit.. Oppss lupa nak snap gambar dari tepi.. Balik keja tadi dah licin.. Huhuhu..


Kek Marble yang tak comei, tapi sedap.. 

Nampak sangat yang kek nih sedap.. Sempat rasa beberapa potong jer.. Yang lainnya banyak budak berdua tuh habiskan..

Pagi tadi pakat bawa bekal ke sekolah.. Dia orang kata bagi kawan-kawan rasa.. Apa lagi habis dia orang makan dengan kawan-kawan laa time rehat tadi..

Kesian laa kat tukang taip entry nih.. Semalam lepas masak sempat juga rasa.. Tengahari tadi sempat rasa sepotong.. Nasib sempat rasa juga kan, kalau tak mau kempunan.. Hehehe..





13 comments:

  1. heee... teringin jugak nak buat,,
    tapi xde sape pulak yg nk mkn..
    kt umah ni kalau kek coklat je yang laku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat laa.. nak raya nih mesti ada yang jamah juga.. kek coklat sedap.. en.abang buat plak nih..

      Delete
  2. Replies
    1. Ainim, kek marble slalu orang buat selang seli antara warna ori adunan warna kuning tuh ngan coklat.. dia akan jadi macam bercorak sebelah dalam..

      Delete
  3. lbh sedap dan puas hati kek yg dibuat sendiri,kan..lbh2 lg yg baru dikeluarkan dari oven..fuuu bau dia..semerbak..

    akak follow sini dan isi tabung nuff

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup betul tuh.. bukan saja puas hati, jimat plak tuh.. thanks akak kamsiah..

      Delete
  4. sedapnyeee... tringin nk buat..huhu

    ReplyDelete
  5. Terer nye hubby akak :)
    Mesti sedap sampai licin

    ReplyDelete
  6. saya kalau bab buat kek-kek ni memang fail. haha. suka jugak kek marble ni. ^_^

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...