October 1, 2014

aNaK aRNaB BaRu


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Nak citer pasal anak arnab yang baru.. Lately, kita orang lebih suka lepaskan jer arnab yang ada kat laman umah.. Bukan apa, kalau dok dalam sangkar, bulu arnab nih abis jadi tak elok.. Luruh apa bagai..

Bila dah berkeliaran kat laman umah, abis laa berlubang-lubang sini sana tanah yang arnab korek.. Dah laa dalam betul dia korek, jadi tak tau laa ada anak atau tak kat dalam semua lubang tuh..

Hari nih nak dijadikan citer, hubby nampak anak arnab yang dah berumur beberapa hari.. Mana taknya sampai berlubang tar kat depan umah.. Jadinya, nampak laa anak arnab yang disorok dalam lubang yang dah berlubang tuh..

Terpaksa cari kotak dan kain untuk letak sementara anak arnab tuh.. Nak tengok tak si comel tuh?


Ni laa anak arnab baru..

Korang rasa berapa ekor semuanya? Cuba teka.. Siapa yang dapat teka dengan betul? Korang pandai tak meneka? Korang kan bijak bestari orangnya..







18 comments:

  1. Replies
    1. Time kecik memang comel.. terutamanya bila dah tumbuh bulu.. tak sabar nak tengok..

      Delete
  2. saya teka 6 ekor..hihi..dulu pernah bela arnab ni dan ada anak..geli nak pegang masa anak arnab tu baru lahir..macam anak tikus..hiii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup betul nampak macam anak tikus kan masa baru lahir nih.. memang geli skit nak pegang..

      Delete
  3. saya pun tengok macam ada 6 ekor. comel rupanya dorang kecik2.. eii, geramnya!!! >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. itulah kan time kecik memang comel.. dah jadi bahan mainan Kimie dah nih..

      Delete
  4. Replies
    1. Yup semua berlonggok setempat.. tapi aktif jugak.. ermm sejuk laa tuh..

      Delete
    2. Hehe..comellll.
      Tapi, saya geli dengan haiwan berbulu ni, including kitten.

      Delete
    3. Arnab boleh laa sebab Kimie yang suka.. tapi kucing tidak laa walaupun Kimie suka juga.. tak tahan time dia gesel kat kaki ngan muntah dan najis dia..

      Delete
  5. nmpk mcm banyak je tuu
    alahaii comellnye...
    suke pegang arnab
    lembut je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak yang kecik memang suka dengan arnab.. ni pun semalam siap letak dalam poket baju sekolah.. huhuhu.. bela dulu pun sebab dia yang nak bela..

      Delete
  6. Hahaha..tak pernah tgok anak arnab..mcm tikus rupanya..hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari nih cik Mimie dah tau rupa anak arnab kan.. hehehe..

      Delete
  7. Banyaknye kak. Saya mampu tgk jela kalo nak pegang tak sanggup :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. mesti geli kan nak pegang.. ni pun terpaksa, pegang juga laa..

      Delete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...