September 7, 2014

WaKTu TePaT MiNuM AiR


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.. Bila masa korang minum air? Jawapannya bila kita dahaga mesti kita minum air kan? Tak kiralah pagi-pagi ke selepas makan ke itu semestinya kan.. Mau tercekik plak nanti kalau makan tanpa minum air.. Hehehe..

Tak kiralah waktu mana yang korang minum.. Di sini ada satu info yang sedikit sebanyak untuk kebaikan kita..



Untuk lebih jelas meh baca kat bawah nih..


WAKTU-WAKTU UNTUK MINUM AIR YANG TEPAT

2 gelas pagi selepas bangun tidur. Ini untuk aktifkan internal organ badan kita untuk memulakan hari yang baru dan memudahkan pembuangan air besar.

1 gelas 30 minit sebelum waktu makan. Ini bagi melancarkan pencernaan makanan.

1 gelas sebelum mandi.


1 gelas Sebelum tidur. Ini untuk mencegah strok atau serangan jantung.




Sumber dari Mr. Google







6 comments:

  1. Yesss...mmg saya amalkan camni. Tq for peringatan again...;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus laa dah jadi amalan.. moga sentiasa amalkan untuk kesihatan badan kita..

      Delete
  2. tiap2 hari lepas bangun tido mesti minum air..hehe..tq share.. jemput join.. :)
    http://sitizawiah95.blogspot.com/2014/09/segmensaya-nak-keychain-ch.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. U r welcome.. dah join.. thanks sudi jemput..

      Delete
  3. Ye, bagus jarakkan waktu minum & makan berat bagi yang nak berdiet.
    Ini amalan saya dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya selalu amalkan minum air selepas setengah jam lepas makan.. mandi selepas setengah jam atau lebih lepas makan.. yang tips nih kekadang jer ikut..

      Delete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...