June 24, 2014

PeKaSaM oH PeKaSaM

Assalamualaikum semua.. Sesiapa kat sini pernah makan pekasam? Bukan pekasam ikan yang biasa kita jumpa tuh.. Saya maksudkan pekasam selain dari ikan darat tu.. 

Nak tau, baru nih saya dah mencuba pekasam alaf baru iaitu pekasam daging, ayam, ikan dan kambing.. Okey cukup set ye..

Rasanya? Memang sedap, anak2 pun suka kecuali ikan, diaorang kata tak sedap.. Okey laa orang bandar la plak bebudak nih tak makan pekasam ikan.. Hehehe..

Nak tengok rupanya.. Kat sini saya attach gambar pekasam nih.. Anak2 memang suka, sampai ratah sesaja tanpa nasi.. Hehehe.. 

Sesekali bertukar selera apa salahnya.. Kena plak puasa hampir menjelma.. Nyum3 anak2 yg mula2 tak suka, boleh bertambah2 nasi 2 pinggan.. Nampak sangat tak kesedapannya.. Hehehe..


 Pilihan pekasam yang ada..


 Pekasam daging

 Gambaran setelah dimasak ye..


 Lagi pekasam daging..


 Pekasam ayam..


 Pekasam ikan dan kambing.. Yang ni masak separuh ja dari peket..


Sedap sungguh laa, memang tiap2 minggu order untuk makan sendiri dan kengkawan yang order.. Sesekali nak jugak bertukar menu kan.. Okey laa buat korang terliur plak tengok gambar makanan..







8 comments:

  1. x pernah mkn
    pernah mkn pekasam ikan n udang je. sedap! teringin gak nak try pekasam daging n ayam..nampak sedap je

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap Yumida, baru sebulan try dan jual mmg mendapat sambutan terutamanya pekasam daging..

      Delete
  2. pekasam daging pon ada ek.. ok fine br tau.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama laa Zulhilmi..saya pun baru tau dlm sebln dan dh try..ternyata sedap, anak2 pun suka..

      Delete
  3. menarik ni.. N suka pekasam ikan tapi yang lain-lain ni tak pernah pula rasa.. ada jual kat mana ni??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ada jual gara2 anak2 suka..ramai dh cuba dan repeat order..

      Delete
  4. Tak pernah jumpa lagi pekasan selain ikan, menarik gak..
    Bg juadah bersahur :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lai2 MJ..sedap..rugi tak cuba,ramai yg repeat order..

      Delete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...