April 15, 2013

My IzZaT's DeMaM

Assalamualaikum semua.. Salam Isnin.. Ari ni nak citer pasal Izzat yang demam ari Khamis lepas ngan Kimie ari Jumaat lepas.. Sian la budak mulat ngan budak manja tuh.. Mulanya pagi tuh ari Khamis, Izzat cakap dia pening kepala, pegang badan tak la panas macam demam pun..

Pujuk la jugak dia pegi sekolah.. Tapi memang tinggalkan nombor handphone la klu ada apa-apa.. Lastly, madam dia call bagitau yang Izzat tak sihat, pening kepala.. Rasanya memang dia tak sihat betul-betul, tuh yang pegi ambik dia dari sekolah.. Pegang kepala ngan badan tak la panas mana pun.. Dah tak sedap ati, bawak jugak dia ke klinik, dia pun nak pegi klinik.. Tapi sebelum ke klinik kena pegi pejabat sekolah dulu isi borang kebenaran keluar.. Untuk makluman pihak sekolah jer..

Izzat sampai tertido kat atas riba tunggu giliran.. Gerak dia masa nak timbang ngan jumpa doktor.. Dalam kata tak demam, doktor check 39 degree tuh.. Panas tuh..

Memandangkan berat badan dia yang telahpun mencecah 39kg, maka ubat biji la yang dapat.. Lepas kuar dari klinik singgah breakfast dulu.. Ingatkan balik tuh dia nak makan ubat, siap letak siap-siap ubat yang patut dimakan..

Lastly, balik time tengahari, tengok tak jamah jugak ubat.. Letak koolfever kat dahi dia, ada la goreng kopok ikan, makan la jugak skit.. Last suap nasi boh sup ayam baru makan.. Tapi ubat stay tak mau makan jugak.. Nasib la boh kool fever trun panas badan dia..

Ari jumaat demam dia kira dah ok, tapi dia nak cuti lagi sebab dapat MC.. Lagipun ari Jumaat diaorang ada Pendidikan Jasmani.. Takut dia tak ok ikut jelah kehendak dia..

Berbalik citer budak manja si Kimie tuh.. Dah si Izzat tak mau pi sekolah,dia pun mulalah tak mau pi sekolah.. Pujuk punya pujuk ajak pi breakfast skali baru antar pi sekolah baru dia mau.. Tapi pagi tuh dia cakap pening la apa..

Besa la kekadang bab nak memonteng sekolah macam2 alasan ada.. Dah abang tak pi sekolah, dia pun nak ikut sama laa.. Pegang2 ok jer tak panas nak demam apa pun.. Time balik, pembantu cikgu siap pi gerak Kimie tengah lena.. Pegang2 sah Kimie demam.. Dia ajak pi klinik.. Dah malas nak dok lama2 kat klinik, soh dia pakai koolfever ja time balik tuh.. Nasib dia ok..

Meh la layan gambar yang sempat snap dan kerenah bebudak dua orang nih..

 
Demam dah ok skit time nih.. Dah boleh senyum..

 
Tengok la dapat MC dua hari, lagi ngada tak mo pi sekolah..

 
Ubat yang tak bersentuh pun..

 
Nak posing jugek... Rasa hensem dah la tuh..

 
Beli lagi koolfever tambah.. Dah si Kimie demam plak..
 
 
Koolfever yang kedua, dah kurang demam.. Sesaja nak posing macam nih.. Hehehe..
 
 
 
Kat bawah nih Izzat sesaja nak posing, kekononnya dia tengah lena.. Hahaha.. Lawak betoi laa budak mulat sorang nih..
 


 

 
 
Sekian saja entry pasal bebudak yang demam ngan macam2 aksi nak posing.. Hehehe..



No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...