May 4, 2011

Selipar putus la plak

Assalamualaikum semua.. Alahai selipar, putus la plak engkau yer.. Ari jumaat yang lepas, masa ambik kimie dari umah kak ngasuh, dia tunjuk la selipar dia yang putus.. Kesian la plak bila tengok, dia nak jalan pun susah sebab selipar dah putus la katakan..

Aku pun cakap kat kimie, esok ajak abah pi beli la selipar baru.. Dah hubby cakap nak balik malam nih.. Nasib baik kimie pun ok ja, lega la skit.. Alhamdulillah.. Bukannya aku tak mau beli selipar kat kimie.. Masalahnya, nanti bukan kata selipar ja nak beli, macam2 benda yang berkenan di mata kat kedai tu nak di borongnya.. Hehehe..

Lagipun masa aku ambik bebudak tu pun dah masuk waktu maghrib, malas la nak merayap waktu maghrib nih.. Kekadang bila pikir2 tu, kesian la jugak kat kimie nih.. Nak jalan pun susah sebab selipar putus, sampai suruh kita dukung plak.. 

Kami punya la lupa pasal selipar dia yang putus tu, nak tau hari ahad baru abah dia pi beli selipar baru kat dia.. Tu pun punya pujuk abah dia keluar pi beli selipar baru jugak kat kimie.. Sori ye sayang, nyusahkan sayang plak kena pi beli selipar baru kat kimie.. Tapi apa salahnya kan, skali sekala la katakan nak mintak sayang belikan untuk anak2.. Hehehe..


No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...