April 28, 2011

Alahai Anakku..

Dah beberapa malam sebelum tidur, izzat asyik mengungkapkan ayat ni.. "Saya bukan anak ibu".. Nak tau sebab apa yang dia asyik sebut berulangkali ayat nih.. Sebabnya tiap2 malam asyik peluk si budak kecik kimie tu.. Tak peluk dia pun..

Dengan nada sedih dan merajuk, ayat tulah yang sering diulang2nya.. Kesian plak bila dengarnya, tulah budak2.. Tapi apa nk buat, bila melayan si abang, si adik adik plak merajuk.. Meraung tak tentu pasal dibuatnya..

Kalau nak tido boleh dakap si kecik ja, si abang tak boleh langsung.. Macam2 hal, tapi itulah yang menggamatkan suasana.. Tapi dalam memujuk ati anak2, terpaksa la adil dan saksama agar anak2 tidak terasa tersisih..

Apakan daya, hanya aku seorang nak melayan kerenah anak2.. Layan si abang, si adik plak merajuk, layan si adik, abang plak merajuk..

Semalam tanya jugak si abang tu kenapa cakap macam tu.. Nak tau apa jawapan dia, 'saja laa'.. Ada2 saja bebudak ni buat untuk menarik perhatian kita..

Malam isnin lepas lagilah, abis bilik tido penuh ngan bedak.. Tu la dah ibu dia letih, tido awai plak tu, anak2 buat hal sendiri.. Bangun pagi tu ngan bukak lampu, tengok.. Ya Allah, abis penuh lantai ngan tilam dengan bedak Agnesia.. Beli dulu pun sebab nak bagi hilang ruam badan anak.. 

Sabar jelah, budak2 kan.. Bebudak ni pantang tengok bedak ka sabun mandi jenis gel tu, abis buat main.. kalau tak tengok, silap, abis separuh botoi.. Hehehe..


2 comments:

  1. Assalam eyda,
    kongsi sorang separuh laaaaaaaaaaa
    he3
    sharing is caring gitew :)

    ReplyDelete
  2. Samalah kita kak eyda...
    Anak sha memang xle lepa..
    Yang kakak kena selalu ingatkan jangan masukkan air dalam bekas sabun..
    yang adik xle tgk bedak.. abis dilumurnya satu rumah.. hehehe...

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...